Daisypath Anniversary Tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday 30 January 2012

Langkah Pertama

Langkah pertama aku plan utk conceive balik adalah dengan menulis blog.. hahaha mcm kelaka jer bunyiknya tp itula yg aku lakukan. Kenapa? Sebab drpd blog tu aku leh express dan share apa yg aku rasa.. Sharing can really makes you relief.. Di samping tu aku pun boleh baca blog rakan2 yg seangkatan dgn aku, dpt sokongan drpd seseorang yg aku tak kenali tp begitu memahami apa yg aku rasa tp bukan utk meraih simpati yer.. Pendek kata, blog adalah tempat meluahkan sejuta rasa yg terpendam dlm hati ni tanpa rase bersalah dan buatkan aku rase lega...~

Kemudian, drpd blog kwn2 nilah aku plan apa lagi langkah yg belum aku ambil. Bila baca blog kwn2 rupanya mcm2 yg diorg da lakukan berbanding aku.. Aku tak pernah buat IUI, operate, IVF dll.. Aku juga tiada cyst, endo, PCOS dll.. Bila kita di sini, barulah kita tahu masih ada yg lebih byk dugaannya selain kita.. dan aku rasa syukur~

Setelah tu, aku tetapkan utk buat IVF dan start searching about it.. get more info as much as i can to make sure that was what i wanted to do and i was well prepared. Decision tu dibuat memandangkan aku da malas nk tunggu2 lagi dan aku ada terbaca blog Ummi psl IVF yg dia lakukan dlm RM9K jer secara total. Alhamdulillah IVF dia berjaya dan baru2 ni pun baby da selamat dilahirkan.

So, aku pun mengorak langkah dgn mengontek ummi dan ummi sudi berkongsi cerita psl IVF dia. Ummi yg cadangkan aku berjumpa dengan Prof. Zainul Rashid, pakar gynea di private hospital HUKM. Lepas berbincang dengan DH, kami pun sepakat utk buat appointment di klinik tersebut memandangkan hati ini masih lagi berbuku dgn Klinik Dr. Hamid Arshat yg gagal mengendalikan booking aku dulu.. (dendamkah? huhuhu~)

6 comments:

  1. Napa eh ngn klinik dr hamid? Awk buat appmt pastu dia kata xde eh? Kesian awk. Sy suka dr hamid. Dia sgt soft spoken. Best ckp ngn dia ;)

    ReplyDelete
  2. sbr yer dear,kot time2 dia mmg ngah bz kot..
    jgn dendam2 tau nti bby pun ikt sm~skrg kn kta nie idola bby lam pewot..*__*

    ReplyDelete
  3. sepupu saya jumpa Dr Hamid..berjaya conceive naturally lepas dua tahun kawen..

    tapi ikut masing-masing punya cara la kan..

    ReplyDelete
  4. yannie, aah psl appointment tu da 2 kali sy ade prob.. da la lambat kan date die bg 3 bulan, bila smpi date tu kita kol dia kate xder nama pulak *frust*

    ReplyDelete
  5. zura, bukan prof tp telefonis tu kot yg prob .. hehe xderlah dendam .. idola si kecil ker? hehehe

    ReplyDelete
  6. B&C, haa betul2 .. rezeki masing-masing juga.. Jgn give up yer.. sy rase cari pkara ni ibarat kita belaja juga.. Jgn belaja dgn seorang guru sahaja..

    ReplyDelete