Daisypath Anniversary Tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 15 September 2011

Glucose Test Lepas Keguguran???

Jumaat, 13 Mac 2011


Hari ni kene g HUKM untuk buat ujian air gula.. Biler aku tya "bukan untuk org mengandung jer?" Doc ckp "x semestinyer... masa awk pregnen baru2 ni ade buat ujian air gula x?" (sebelum aku keguguran) Aku ckp la "xder, doc amik darah jer utk test Rubella dan 2 3 ujian darah lain. Ubat pn bg Duphaston dan vitamins jer".


So jam 8.30pg tu terpacak la aku depan Makmal C. Sebaik nama aku dipanggil, kakak tu tya ada pose x dr mlm td? Aku angguk jer (konon x larat sbb pose) Then dia mintak aku pilih la mana2 cawan yg penuh berisi air gula tu sama jer sukatan dia walaupun bentuk cawan lain-lain. Hehehe mcm paham2 je kakak ni apa yg sdg bermain di pikiran aku waktu tu.


Setelah pilih cawan, dia suh aku minum kat situ jugak dan peratikan aku minum smpi abis. Mak ai mcm penjaga exam la kakak ni. Lepas abis, aku mntk kebenaran nk teman DH g bfes. Akak tu ok jer dan pesan kene pose lg 2 jam, kalau muntah terus dtg blk.


Not bad la air gula tu nape kwn2 kalu bercerita psl Glucose test mcm scary sgt bunyiknyer hehehe tp gelak aku x lama pun lepas 10mnt tetiber aku rase pening sgt. Berpinar2 kepala ni smpi tekak pun rase loya. DH suh aku duduk jer kat situ biar dia g mkn sorang tp kesian plak kat dia, lgpun kalau aku duduk lg aku rase aku akan muntah, baik aku amik angin luar.


Kami lepak jer kt kantin tu smpi dekat 2 jam br masuk blk ke Makmal C. Kakak in-charge terus bg botol dan suh aku buat urine test sambil tunjuk jln ke toilet. Toilet dia adalah toilet utk buat UPT di mana ada window ke Makmal C. Kita bwk urine kita ke window tu dan straight away mereka akan buat urine test depan kita and get the result. Yang bagusnya kita x perlu mengusung urine kita di public *very the shame*.


Sebaik buat urine test, kakak tu terus maklumkan yg glucose level aku ok.


p/s: GT kene buat sebelum jam 10am x silap. Harap maklum. Jgn lmbt nnt kene booked date lain lg mcm aku hihihi..

No comments:

Post a Comment