Daisypath Anniversary Tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday 10 October 2011

Berdebar Menanti Cik P

This month Cik P x dtg lagi.. This month merupakan 2nd period aku lepas keguguran pada bulan Julai lalu. Jika period cycle aku masih normal 28 hari, patut aku akan period pada 2 Oktober ni. Tapi yg ditunggu tak kunjung jua...

Anyway tanda2 nk period tu dah ada seminggu sebelum tarikh yg dijangka period cuma tak terasa sgt dan tanda tu datang satu persatu.. Skang da lewat 8 hari (hmm boleh ker consider lewat???) tanda2 tu semakin ketara.. Ini sedikit info utk kwn2 yg belum pernah merasai conceiving lagi, tanda2 ni ada samada kita mahu period atau kita sedang mengandung cthnya:

- kuat makan
- pening, migrain
- sakit perut
- sakit pinggang
- breast bengkak
- mengantuk, penat
- moody

Jadi, kalau yg menghadapi masalah mcm aku ni, mmg kene cpt2 g jupe gynea sekiranya tahu pregnant. Gynea akan cuba ape yg terbaik utk sustainkan pregnancy tu.. 

Hmm skang ni mcm betul2 suspen dan DH pn dah tak ckp2 dah psl planning actions sekiranya aku pregnen...... Hmmm ni mcm harapan ker? Anyway, aku rase aku tak ready utk pregnen lagi since trauma itu masih ada.. Tapi kalau dah ada 'isi' kene cargas lah dan buat immediate preparation mental and physical.. maybe to face another failure..

"Ya Allah, Jgnlah kau tinggalkan aku seorang diri di dunia ini tanpa zuriat, kerana Engkaulah sebaik2 yang mewarisi (pemberi zuriat)"

amin ya rabbal a'lamin


4 comments:

  1. salam, kita dah CD40..tak period lg..takut plak..simpton yg awak ckp ade..tp mcm takut je nak check. kene ke jumpa doktor?

    ReplyDelete
  2. salam org kecil, kalau period regular, lewat 4 hari pn da leh dpt '2 line' tu.. Jgn takut utk mencuba sbb takut risikokan pregnancy kita..

    Macam sy, sy perlu tahu awal kerana kandungan sy mmg bermasalah sejak awal2 kehamilan lg.

    ReplyDelete